Maandag 19 november. - Reisverslag uit Sjanghai, China van Shang hai - WaarBenJij.nu Maandag 19 november. - Reisverslag uit Sjanghai, China van Shang hai - WaarBenJij.nu

Maandag 19 november.

Blijf op de hoogte en volg Shang

19 November 2012 | China, Sjanghai

Halloee allemaal, hier zijn zahra&dewika vanuit Shanghai.

Vandaag begon het heel vroeg voor ons, heel heel vroeg ! 04:30 ging de wekker omdat we corvee hadden. We hebben een lekker ontbijtje gemaakt en daarna gingen we naar de plaats waar we altijd worden opgehaald door de grote blauwe bus om naar onze stages te gaan. Dit keer ging want anders want we werden opgehaald door een klein busje waarvan we eerst dachten dat niet de juiste bus was. Vanaf het begin dat we instapte leek het net alsof we in de film the fast and the furious Shanghai drift zaten. We waren allemaal blij toen we levend uit het busje op onze bestemming waren. De meeste waren heel bang, waaronder de gillende Zahra! Daarna is iedereen naar zijn stage gegaan.

Zahra: Vandaag werd ik weer opgehaald door een ander meisje. Het was wel verder dan het andere ziekenhuis. Ik kreeg eerst een introductie en werd rondgeleid. Het was weer het zelfde systeem als bij het andere ziekenhuis.
Ik moest toen meekijken bij de afdeling endodontie (wortelkanaalbehandeling) Ik was verast toen ze me vroegen of ik wilde assisteren. Het was ook leuk dat deze tandarts met me communiceerde en me vroeg hoe het in Nederland ging. We gingen met de lunch buiten het ziekenhuis eten bij een klein restaurantje waar we hot pot hebben gegeten. Ik vond het wel jammer dat het meisje die de hele dag met me was helemaal niet goed was in Engels waardoor ik niet zoveel met haar kon praten. Na de Lunch gingen er leraren die de stagiaires trainen om me heen zitten dat waren een stuk of 6 meisjes die me dan vragen gingen stellen en ik kon hun vragen stellen. Het was een leuke dag !

Dewika, Arlisia en Jazmyn:
Vandaag hebben ik (Dewika), Jazmyn en Arlisia hun tweede stage gelopen in het Ren Ji ziekenhuis, vandaag ging Arlisia helpen met de medicatie sorteren, Jazmyn in de intensive care van de neuro chirurgie wat ze heel leuk vond omdat er afwisseling was.
ik liep weer mee met dokter jack, wat best leuk was, we wisselde veel informatie uit over de ziekenhuis in China en in Nederland en de opleidingen van hier en daar. We gingen om 11 uur ontbijten in de ‘staff canteen’ waar we voor de zoveelste keer aan gekeken werden door bijna allen chinezen die langs kwamen.
Daarna waren we even met Tara, en gingen om 1 uur weer aan de bak. We keken een film en kwamen er achter dat de chinezen meisjes hun eigen soort ‘modegeheim’ hadden, namelijk hun oogleden met een speciaal plakkertje dubbel plakken! We hadden dit helemaal niet verwachten! En uit nieuwsgierigheid plakte ik (dewika) er ook 1 op… En dat was totaal geen succes..
om 3 uur was de gekke chauffeur van de ochtend er weer en reed ons binnen 30 minuten terug naar school (een normale rit is minimaal 1 uur!) we zoefden over de snelwegen en knalden door de bochten!

Jedidjah, Lisette & alexander: De optiekstudenten zijn vandaag naar verschillende optiek winkels geweest. Dit was erg leuk om te zien. We konden brillen passen en foto’s maken van de winkels.

Tara: Vandaag was ik op de cytologie afdeling.
Op deze afdeling word specifiek gekeken naar cellen en de afwijkingen daarvan.
Hier kon ik helaas niet zoveel uitvoeren omdat ik op het research gedeelte zat (en omdat ze me gewoon niets lieten doen).
In de lunch ben ik eerst even snel wat gaan eten om vervolgens samen met Arlisia, Dewika en Jazmyn naar de Walmart geweest om weer wat inkopen te doen voor op de kamer.
Na de lunch mocht ik meekijken bij een cellijnpassage(het doorzetten van een bepaald soort cellen).
Dit word veel gebruikt bij cellen die voor een speciaal onderzoek nodig zijn en die worden dus op deze manier doorgekweekt.
Voordat ik wegging was ik nog uitgenodigd voor een verjaardag met milk tea en taart, maar omdat ik niet kon blijven heeft ze het aan me meegegeven (zo lief!).



Miranda: als eerste kreeg ik een rondleiding door het childeren hospital. De apotheek zit op verschillende afdelingen in het ziekenhuis. Er zijn drie verschillende afdelingen. Een voor het bereiden van medicijnen, een voor de patiënten en een afdeling
Miranda.
voor de verpleegkundige waar ze de medicijnen kunnen komen ophalen. Na de lunch ben ik naar het Renji hospital gegaan en heb ik ook daar een rondleiding gekregen. Ook daar hadden ze verschillende afdelingen. Bij het Renji hospital verschilde het heel erg met de afdeling hoe de apotheek eruit zag. Het gebouw was mooi, en de apotheek was groot. Het gebouw van het Childrens Hospital niet zo netjes en was de apotheek klein.


Toen we thuis kwamen hebben we lekker uitgerust tot 5 uur.
om 5 uur gingen we ons avondeten eten, het was kip met aardappel en een jus, met er naast komkommer met een chinezen saus en groene paprika met worst, slecht was het eten niet vandaag!

Om kwart voor 6 had Dewika een presentatie over de opleiding doktersassistente, en ter mentale steun gingen Jazmyn, Arlisia en Tara mee.


Na mijn presentatie pakte ik mijn kans en speelde juffrouwtje, en leerde de 9 nieuwe chinezen Nederlands, en Surinaams!
Zinnen als ik hou van jou, a la sani boeng en roze is mijn favoriete kleur hebben de chinezen dus nu onder de knie.

Dankzij juf Dewika! Hahaha!
we hebben verder nog gedanst en lekker een beetje gek gedaan, zo leerden ze ons goed kennen!

In de avond thuis gekomen zijn we allemaal in onze kamers geschoven en hebben we allemaal onze eigen ding gedaan, om ons klaar te maken voor de volgende ochtend.

Om 5.00 zal onze wekker af gaan!



  • 19 November 2012 - 15:55

    Yvon:

    Zo Miran, had je gewoon een eigen afdeling? Of begrijp ik dat verkeerd? Hahaha!

    Succes allemaal!

  • 19 November 2012 - 15:58

    Nancy:

    Leuk om zo n lang verslag te lezen van jullie, wat minder leuk is dat verhaal over die chauffeur, wat een malloot joh, blij dat jullie veilig zijn aangekomen verder pffff ik hoop voor jullie (en voor thuis) dat er morgen een andere chauffeur is.
    Gelukkig hebben jullie vanavond lekker gegeten ;-)

    groetjes
    nancy

  • 19 November 2012 - 17:12

    Mellissa Eiee:

    Hahaha echt jij weer he Dewika om dat plakkertje ook te proberen...xd

    Super leuk om dit zo te lezen wat jullie allemaal doen!!

    X Mellissa

  • 19 November 2012 - 21:04

    Asje:

    Hallo projectshanghai2012 gangers,

    Wat een drukte hé!!! Een ding is zeker de competentie flexibiliteit hebben jullie meer dan voldoende behaald.

    Vertel eens wie waren de koks deze avond? Het diner klinkt alles behalve Chinees, Aardappelen, kip, jus, paprika met worst....HHHmmmm. Hebben jullie thuis al doorgegeven wat jullie wensen te eten bij terugkomst? En smaakt de Skippy pindakaas nog of gaat het een beetje vervelen.

    Nog een dag stage en een aantal lessen deze week en dan de reis naar Beiing, wat vliegt de tijd voorbij.

    Groetjes en veel plezier met elkaar, liefs,
    Asje

  • 20 November 2012 - 09:10

    Diana De Boer:

    Hallo allemaal
    Erg leuk om dagelijks jullie verslagen te lezen. Blijf jullie volgen. Geniet er van.
    Groetjes van Diana en de groetjes aan Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shang

Groep studenten die naar China gaan in verband met een uitwisselingsproject om daar o.a. stage te lopen!

Actief sinds 18 Okt. 2012
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 14830

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 30 November 2012

Shanghai Exchange

Landen bezocht: