Zondag 18 november - Reisverslag uit Hangzhou, China van Shang hai - WaarBenJij.nu Zondag 18 november - Reisverslag uit Hangzhou, China van Shang hai - WaarBenJij.nu

Zondag 18 november

Door: Tara & Miranda

Blijf op de hoogte en volg Shang

18 November 2012 | China, Hangzhou

De tweede dag in Hangzhou.. 's Ochtends om half 9 zouden we in de lobby verzamelen. Marijke was vroeg wakker en ging op pad voor een wandeling en werd op de terugweg opgehouden door een marathon. We gingen ontbijten bij de MAC. We zouden eerst naar de tempel gaan met de bus, maar vanwege de marathon konden we niet voor 12 uur de bus gebruiken. Dus gingen we fietsen huren. Een paar op tandems en sommige op een gewone normale kleine fiets. Het was even wennen om met z'n tweeën op 1 fiets te zitten . Onze eerste stop was the snow melting broken bridge. Daar hebben we wat rond kunnen lopen, foto's kunnen maken en genieten van het uitzicht. Ook waren we weer een attractie van sommige Chinezen. Daarna zijn we met de fiets verder gegaan naar de tempel. Na een behoorlijke klim zijn we eerst gaan eten bij de KFC en daarna naar de tempel gegaan. Dit stond vol met boeddhabeelden.Het was bijzonder om te zien! Een aantal van ons kozen er voor om nog naar binnen te gaan in een tempel. Ook dit was indrukwekkend en waanzinnig om te zien. (zie foto's) Deze tempels stonden vol met beelden van boeddha en dierenriem. Na dit bezoek zijn we weer met de fiets naar het beginpunt gegaan, dit ging er iets makkelijker aan toe dan de heenweg. (bergafwaarts) Omdat we rond 5 uur met de bus naar het station moesten gaan zijn we eerst gaan avondeten bij de pizzahut. Even onze koffers opgehaald bij het hotel en bepakt en bezakt naar de bushalte gegaan. Deze rit duurde ongeveer 15 minuten. Na weer gecontroleerd te zijn op kaartjes, paspoorten en koffer- en tassen inhoud, mochten we naar de wachtruimte. Hier besloten Alex, Jedidjah, Lisette en Miranda om een potje te gaan kaarten. Dit had veel bekijks bij de Chinezen. na wat wachten mochten we naar de trein. Deze reis duurde iets meer dan een uur. Na nog een keer gecontroleerd te zijn wachtte de campusbus bij de uitgang. Na weer veilig terug op de campus te zijn aangekomen ging iedereen zich klaarmaken om naar bed te gaan. Met z'n alle in de lift past wel, dacht iedereen, maar helaas ging dat niet zo gemakkelijk. Net voordat we op de vierde verdieping waren stopte de lift ermee. en Ja hoor we zaten vast. Nadat we geprobeerd hebben contact op te nemen met de buitenwereld, bedacht Alex zich dat hij niet zo veel zin had om te wachten. Hij heeft de deur voor ons opengetrokken en konden we er gelukkig uit! (zie foto)
Morgen wordt het weer een lange dag.

Weltrusten,

Groetjes Tara en Miranda

• 18 November 2012 - 15:40

Hennie V.d. Knaap:

Wat een leuk weekend hebben jullie gehad.! Goed dat Alexander erbij is om jullie te redden...

• 18 November 2012 - 16:13

Nancy:

Wat een happening zal dat geweest zijn op de tandems ;-) Op zich is dat al een belevenis apart, maar de tempel was natuurlijk het hoogtepunt. mooie foto's hebben jullie daar gemaakt. Jullie hebben je prima vermaakt dit weekend, nu weer op naar de week met stages en de lessen.
    Wat een verhaal met de lift hahahha dit zullen jullie niet snel nog een keer proberen ;-)

groetjes
    nancy

• 19 November 2012 - 00:07

Jan (vader Van Alexander):

Wat ben ik trots op Alexander dat hij zoveel Dames uit de lift heeft gered. Klasse ! Ook genoten van de geweldig mooie foto's van jullie reis naar Hangzhou. Leuk al die boeda's, hoor. Beginnen jullie er al een beetje op te lijken met al die Macdo's, KFC's en pizza's ;-) ?
    Veel plezier komende week en succes met alle lessen !

• 19 November 2012 - 17:56

Opa Oma De Ridder :

Nou ....nou wat een belevenis met de lift och je moet het ook wel eens een keer meemaken en prachtig die boeddha,s zal wel indrukwekkend geweest zijn groetjes xxxx