Zondag 11 november - Reisverslag uit Sjanghai, China van Shang hai - WaarBenJij.nu Zondag 11 november - Reisverslag uit Sjanghai, China van Shang hai - WaarBenJij.nu

Zondag 11 november

Door: Lisette & Jedidjah

Blijf op de hoogte en volg Shang

11 November 2012 | China, Sjanghai

Vanochtend begon de dag om 7.00 uur voor ons, om half 9 gingen we ontbijten en half 10 moesten we in de lobby klaar staan. Hier hebben we afscheid genomen van Asje die weer naar huis vertrok. Hierna hebben we een taxi gepakt naar ‘People square’, dit was ongeveer 45 minuten rijden. Cissy, een studente van 17 jaar oud van de campus ging met ons mee om ons te begeleiden. Bij ‘People square’ zijn we op een sightseeing bus gestapt en hebben we rond gereden in de stad. Je zag mooie dingen maar zijstraatjes waren soms erg triest, de armoede straalde er vanaf. We zijn de bus uitgestapt bij ‘Yuyuan garden’. Hier waren echte traditionele gebouwen en tempels. Je had hier veel plaatsen om te bidden, zo ook de tempel van de stadsgoden. Hierna zijn we de echte tuin in gegaan. Je verwacht bij een tuin bloemen en bomen, maar dit waren vooral paadjes, water en traditionele Chinese huisjes. Dit was allemaal erg mooi! We zijn op zoek gegaan naar het gedeelte waar je in traditionele kledij op de foto kon. Dit hebben we uiteraard gedaan en hebben heel veel foto’s gemaakt! Na de foto’s hebben we de tuin verlaten en zijn we even wat gaan eten bij de McDonald. Rond half 3 werd iedereen los gelaten om te shoppen en 16.00 uur hadden we weer afgesproken bij de bus. Tijdens het shoppen hebben we al wat souvenirs kunnen scoren. Toen weer met de bus maar nu naar de TV-tower. Daar aangekomen was het ondertussen donker geworden dus alles was belicht. We konden kiezen tussen de eerste of de tweede bal en we kozen voor de tweede. Dit was op 259 meter hoogte. Dit was een duur uitje voor China-begrippen, wel 150 yuan! Met de lift werden we naar boven gebracht. Boven was het echt heel gaaf om te zien! Je kon echt een heel groot deel zien van Shanghai! Maar dit was nog niet alles, er was nog een trap naar beneden en dan kon je naar buiten toe. Hier was een glazen rand omheen waar je op kon lopen en daar ook nog gewoon een glazen muur rondom. Hier kon je uiteraard heel mooi foto’s maken en het was uberhaupt heel gaaf om te zien! Toen iedereen een beetje uitgekeken was zijn we weer naar beneden gegaan en op zoek gegaan naar eten! We zijn een zaakje binnen gegaan waar we lekker rijstschotels en noodles konden eten. Rond half 9 zaten we in de taxi onderweg naar de campus. We wilden eigenlijk ook nog de boottrip doen door Shanghai, maar de dag was al bijna voorbij dus dit gaan we een andere keer doen! Dit was onze dag weer! Nu snel slapen want morgen hebben de meeste al stage dagen en wij moeten op de campus blijven om les te volgen!!

Groetjes Lisette & Jedidjah

• 11 November 2012 - 16:44

Guido:

Kijk aan Lisette, je vermaakt je prima. De reis van jullie leven. Geniet van iedere dag en doe iedereen de groeten. Ik blijf jullie volgen:)

• 11 November 2012 - 20:44

Mireille:

Hoi meiden en gozer(t), (even typisch op zijn Rotterdams)

Het is elke keer weer genieten van de foto's die jullie maken.
    Jullie avonturen maken het gemis voor ons erg draaglijk.
    Je kan ook echt zien dat jullie genieten...de Chinese kleding
    stond jullie allen ook erg leuk!!
    Op tijd naar bed zodat jullie weer fris aan de stage dagen kunnen beginnen.

Volhouden hoor...dit is een ervaring op zich!!

Groetjes,

Mireille en Jamal xxx

• 11 November 2012 - 21:11

Asje:

Hallo projectshanghai2012 gangers,

Ik ben veilig thuis aangekomen. Eerst nog vertraging gehad.
    Als ik naar de foto's kijk en jullie verhaal lees hebben jullie het getroffen met het weer en flink genoten.

Ik ga nu ook naar bed en hoop eindelijk uit te kunnen slapen.

Tot morgen,
    Asje

• 12 November 2012 - 09:16

Nancy:

nihau....

waanzinnig weer wat jullie hebben meegemaakt vandaag, okee afscheid van mevr Asje was misschien wat minder maar de rest van de dag hebben jullie je prima vermaakt zo te lezen ;-)
    Gosh wat zullen jullie veel foto's hebben bij thuiskomst, leuk hoor.
    Vandaag zijn de stage's begonnen, ben benieuwd hoe julie dit hebben ervaren, hoop het echt een beetje te doen is voor jullie.

groetjes
    nancy

• 12 November 2012 - 09:17

Nancy:

Ohja en arlisia......staat je geweldig je chinese outfit hoor hahahaha

• 12 November 2012 - 11:01

Iris :

Wat fijn dat de heenreis goed gegaan is en leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben!!
    Leuke foto's trouwens!
    Vooral grappig met die kleding aan!
    Geniet er van!!

Groetjes Iris Xx

• 12 November 2012 - 15:25

Smurf:

Ik volgde de verkeerde weblog, had Shanghai crew 2012 moeten zijn. Als nog veel plezier.

Saans

• 12 November 2012 - 16:04

Opa En Oma-:

Leuk die foto`s,je lijkt wel een chinees. Jammer, dat jullie niet gewonnen hebben, maar volgende keer beter. Wij hebben het heel leuk bij oom wim en tante delia. Wanneer maak jij weer kontakt via skype, laat dan wat weten, dan houden wij er rekenig mee.
    Groeten en veel liefs van ons.