Zaterdag 10 November - Reisverslag uit Sjanghai, China van Shang hai - WaarBenJij.nu Zaterdag 10 November - Reisverslag uit Sjanghai, China van Shang hai - WaarBenJij.nu

Zaterdag 10 November

Door: Alex.

Blijf op de hoogte en volg Shang

10 November 2012 | China, Sjanghai

Zaterdag 10 november

De wekker gaat vroeg, 5:00.
De dag van het nursing skills contest is aangebroken, in alle vroegte wordt het brood getoast en iedereen verzamelt zich in de keuken. Rond 7 uur vertrekken we met 2 bussen van Shanghai Institute of Health Sciences naar de conferentie hal. In de bus zitten ook een paar beveiligers/agenten die alles tijdens de dag tot in de puntjes observeren. Na een toespraak van Meneer Charles mogen van de internationale studenten de Finnen beginnen met hun Casus. Dit alles is kunnen we goed volgen via grote video schermen, (ZieFoto) vervolgens zijn de andere studenten aan de beurt en is het wachten tot de uitslag. Helaas bleken de andere studenten een fractie beter beoordeeld te zijn door de jury en zaten onze studenten niet in de finale.
Na de lunch hebben we alle finales gezien en zijn de Finse studenten als eerste geëindigd.
Vervolgens hebben we een afscheidsspeech gehad van verschillende belangrijke mensen die met het nursing skills contest te maken hebben.
‘s Avonds hebben we traditionele Chinese fondue gegeten. (wordt ook wel Hotpot genoemd) Dit omdat Mevrouw Asje morgen terug gaat naar Nederland.
Ook hebben we een door Jedidjah zelfgeschreven afscheidslied gezongen voor haar.

Afscheidslied voor Mevrouw Asje:
Melodie : van voor naar achter

Een Nederlandse Surinaam
Die hebben wij hier tezaam
Een Nederlandse Surinaam
Die hebben wij hier tezaam

Van Schiphol naar Pudong en andersom
Van Pudong naar Schiphol en weer terug
Van Schiphol naar Pudong en andersom
Van Pudong naar Schiphol en weer terug

Asje gaat ons nu verlaten
Morgen met de taxi mee
Asje gaat ons nu verlaten
Morgen met de taxi mee

Van Schiphol naar Pudong en andersom
Van Pudong naar Schiphol en weer terug
Van Schiphol naar Pudong en andersom
Van Pudong naar Schiphol en weer terug

Asje kan heel goed afdingen
Ze zegt gewoon ik bied de helft
Asje kan heel goed afdingen
Ze zegt gewoon ik bied de helft

Van Schiphol naar Pudong en andersom
Van Pudong naar Schiphol en weer terug
Van Schiphol naar Pudong en andersom
Van Pudong naar Schiphol en weer terug

We zeggen doei en vonden het fijn
Om met Marijke en Asje te zijn
We zeggen doei en vonden het fijn
Om met Marijke en Asje te zijn

Van Schiphol naar Pudong en andersom
Van Pudong naar Schiphol en weer terug
Van Schiphol naar Pudong en andersom
Van Pudong naar Schiphol en weer terug

Voor morgen hebben we een uitgebreid sightseeing programma, morgen daar meer over!

Zai Jian!
Alex



  • 10 November 2012 - 15:22

    Carlo:

    Mooi lied hahahahaa

  • 10 November 2012 - 16:58

    Nancy:

    Ah jammer dat de verpleegkundige niet in de finale zaten, maar wel een super ervaring geweest weer natuurlijk. Jammer dat mevr Asje morgen alweer naar huis gaat, gelukkig mogen jullie nog even blijven om nog meer leuke dingen mee te maken ;-)
    Inderdaad leuk liedje ;-)

    groetjes
    nancy

  • 10 November 2012 - 17:21

    Asje:

    Stiekem werd het afscheidslied geschreven en snel ingestudeerd door Jedidjah en de overige projectshanghai2012 gangers.

    Ik zal jullie allemaal missen. Ondanks het drukke programma, soms met elkaar en soms helemaal alleen, zijn we binnen een week naar elkaar gegroeid. Ik vertrek morgen, maar ik ben 100% van overtuigd dat jullie deze uitwisseling met de kennisen en ervaringen die jullie in huis hebben en de kennisen en ervaringen die jullie zullen opdoen nooit zullen vergeten. This is a once in a lifetime experience, exploited the oppurtunities.

    Jullie zijn niet alleen, Marijke is een kanjer en ook zij heeft inmiddels de afdingskills onder de knie net als jullie.

    Ik wens jullie een geweldige maar bovenal leerzame tijd toe en zal jullie volgen. En nu naar mijn kindje.

    Liefs, Asje

  • 11 November 2012 - 15:32

    Anjali (oftewel Kindje Van Asje :P):

    Ik ben blij te horen wat jullie allemaal hebben gedaan.
    Maar stiekem kan ik ook niet meer wachten om mijn moeder weer te zien.
    Ik hoop dat jullie nog een hele fijne ervaring tegemoet gaan.
    En heel veel succes in jullie verdere reis.
    En ik ben blij dat ik mijn moeder weer ga zien.
    En jullie zijn ook zeker in goede handen bij Mevrouw Marijke.

    Ik hoor graag nog meer van jullie verhalen !!

    XoxoX Anjali !

  • 11 November 2012 - 21:10

    Asje:

    Hallo projectshanghai2012 gangers,

    Ik ben veilig thuis aangekomen. Eerst nog vertraging gehad.
    Als ik naar de foto's kijk en jullie verhaal lees hebben jullie het getroffen met het weer en flink genoten.

    Ik ga nu ook naar bed en hoop eindelijk uit te kunnen slapen.

    Tot morgen,
    Asje

  • 11 November 2012 - 23:48

    Yvanka:

    Goed bezig Jed! Leuk hoor om zo'n afscheidslied te krijgen. Geniet allemaal met elkaar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shang

Groep studenten die naar China gaan in verband met een uitwisselingsproject om daar o.a. stage te lopen!

Actief sinds 18 Okt. 2012
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 14834

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 30 November 2012

Shanghai Exchange

Landen bezocht: