Dinsdag 27 november - Reisverslag uit Peking, China van Shang hai - WaarBenJij.nu Dinsdag 27 november - Reisverslag uit Peking, China van Shang hai - WaarBenJij.nu

Dinsdag 27 november

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Shang

27 November 2012 | China, Peking

Na een welverdiende nachtrust verzamelden we om 8:30 in het restaurant om te ontbijten, na het zien van het Chinees ontbijt is door een deel van de groep lekkere boterhammen gehaald bij de bakker naast het hotel en deze gesmeerd op de hotelkamer.

Rond 9:30 zijn we begonnen met de reis richting ‘’The Great Wall of China’’
Dit betekende verschillende metro’s en vervolgens busreis van 1 uur en daar was de grote muur dan. Ondertussen reden we tussen een bergachtig landschap en ook lag er op verschillende plekken sneeuw. Het beloofde een frisse wandeling te gaan worden gelukkig waren we hier op voorbereid en had bijna iedereen dikke lagen aan en handschoenen en mutsen bij zich, omdat er nauwelijks wolken waren was het wel lekker zonnig.
Nadat onze Gids Mister Ma. En mevrouw Marijke kaartjes gekocht hadden voor de muur zijn we begonnen aan de wandeling/beklimming van de Chinese muur. Besloten werd dat we naar een van de hoogste wachttorens gingen die binnen loopbereik lag.
Waar we achter kwamen was dat niet alle treden op gelijke hoogste lagen en het vrij lastig lopen was op de Chinese muur. Wat ook opvallend was dat vrij oude mensen ook de muur aan het beklimmen waren en opgeven dus geen optie was!

Zoals Meneer Charles tijdens de closing ceremony had gezegd you aren’t a real man until you climbed the great wall!

‘s Middags hebben we het Summer palace bezocht nadat we terug waren in Beijing, ook hebben we nog een bezoek gebracht aan het olympic park wat voor de olympische spelen in 2008 is gebouwd.

‘s Avonds hebben we de enige echte Peking eend gegeten! Die je volgens traditionele wijze in een soort van pannenkoek legt vervolgens wat komkommer, ui en suiker, opvouwen en eet smakelijk.

Zài jiàn
Alex

• 27 November 2012 - 15:49

Nancy:

super !!! bizar eigenlijk he dat jong en oud die muur beklimt...wel gaaf.
    veel plezier weer morgen allemaal.

groetjes nancy