Maandag 26 November, Beijing here we come! - Reisverslag uit Peking, China van Shang hai - WaarBenJij.nu Maandag 26 November, Beijing here we come! - Reisverslag uit Peking, China van Shang hai - WaarBenJij.nu

Maandag 26 November, Beijing here we come!

Door: Arlies en Jaz

Blijf op de hoogte en volg Shang

27 November 2012 | China, Peking

Vandaag weer aan ons (Arlies en Jaz) om de blog te schrijven!
De dag begon weer vroeg, om 7 uur ’s ochtends stonden we allemaal buiten om vervolgens op de bus te stappen richting het treinstation. Rond 9 uur ging de trein en na een lange reis zetten we vervolgens allemaal onze eerste stap in het prachtige Beijing!

Gelukkig kwam de kou voor de meeste niet al te hard aan maar het was wel fris genoeg om een paar handschoenen uit de tassen te trekken.
Op het station stond Mr. Ma klaar om ons te ontvangen en naar het hotel te brengen. Jullie kunnen je voorstellen hoe blij iedereen was toen we het bordje ‘wifi’ zagen staan op de muur. Maar heel lang konden we niet blijven whatsappen want de reis ging snel weer verder en we namen de bus naar Jingshan Park, waar we naar boven zijn gelopen.
Het Jingshan park heeft een interessante geschiedenis, het is een berg wat (voor al de gebouwen) het hoogste punt van Beijing was. Maar dit is niet zomaar ontstaan, tijdens het creëren van grachten van de Verboden Stad hebben ze al het zand uit de grachten op een hoop gegooid en dat werd dan deze nu zo speciale berg. Het was daar prachtig en je kon zo de Verboden Stad inkijken.

Nadat we hier klaar waren hadden we toch erge trek gekregen en omdat het toch bijna etenstijd was gingen we naar Golden Hans wat een buffet restaurant is. En we kunnen voor iedereen spreken dat het heerlijk was, alle buikjes waren rondgegeten.

Na het lekkere eten gingen we nog even kijken op de ‘Food Market’ waar we niks mochten kopen maar wel kijken naar alle bizarre dingen die ze daar gefrituurd op stokjes serveerden. Als we eerst zijn gaan eten speciaal om de verleiding te weerstaan was dat echt niet nodig want geen van onze monden begonnen te watertanden nadat we zeesterren, haaien, nieren, vogelspinnen en veel andere beestjes en organen op stokjes zagen. Het was zeker interessant om te zien, dat wel!

Daarna een fijne wandeling langs wat leuke winkels waar sommige van ons nog wat hadden ingeslagen. De een een muts, de ander een pak kaarten, er zat genoeg leuks tussen. Net voor het hotel hebben we nog wat eten ingeslagen voor de lunch van morgen en nu is het weer tijd voor ons om vast te zitten aan onze mobieltjes, want hoera! We hebben wifi!

Groetjes, Arlies en Jaz

• 27 November 2012 - 00:31

Nancy:

de vogelspinnen en de zeesterren lijken me nou ook niet echt aantrekkelijk ;-( ongelooflijk dat het daar een delicatesse is brrrr
    Lang leve wifi hahaha niet alleen jullie maar ook het thuisfront was hier blij mee.
    heel veel plezier vandaag weer (inmiddels dinsdagochtend voor jullie) met/bij/op de chinese muur.
    Geniet ervan, het gaat nu snel die laatste daagjes.

groetjes
    nancy