homestay weekendje 24 & 25 november. - Reisverslag uit Sjanghai, China van Shang hai - WaarBenJij.nu homestay weekendje 24 & 25 november. - Reisverslag uit Sjanghai, China van Shang hai - WaarBenJij.nu

homestay weekendje 24 & 25 november.

Door: Dewika

Blijf op de hoogte en volg Shang

25 November 2012 | China, Sjanghai

Halloo beste blog-lezers!

vandaag is het weer de beurt aan mij en Zahra om de blog te schrijven!

Maar… !
dit weekend was anders dan alle anderen!
we gingen uit elkaar om te logeren bij andere Chinese studenten, dat was wel even spannend!
omdat dit veel verschillende verhalen zijn, zetten we ze allemaal samengevat in een rijtje.

Dewika’s weekendje ;
Mijn weekend begon met de wild Animal zoo.
We zijn met een grote groep naar de wild animal zoo waar we allerlei dieren zagen,
we gingen met een bus op een soort van safari, en hebben beren gezien, die tegen de bussen aanklommen en zebra’s die over de grond rolden, we waren oog in oog met olifanten en ik heb er zelfs een olifant geaaid!
ik vond vooral de olifant super leuk!
Daarna ben ik om half 3 terug gegaan naar de campus, en heb daar mijn bagage voor het weekend meegenomen.

Na 2 uur in de auto gezeten te hebben, terwijl we nog in hartje Shanghai waren.. (dit laat al wel een beetje zien hoe groot Shanghai is!) kwamen we aan bij mijn woning voor een nachtje.

We stonden voor een hele hoge flat met 23 verdiepingen en we stapten uit op de 19e etage.
zodra ik binnen kwam werd ik overladen met zorgzaamheid en gastvrijheid, de moeder had speciaal gekookt wat ik lustte, zoals dumplings, en kleine loempias. Ook had ze geroosterd eend.
Het was echt heel lekker! Ik werd op handen gedragen en heb er stiekem wel van genoten, maar ik ben ze ook erg dankbaar.
De volgende ochtend, na een heerlijke nachtrust werden we om 9 uur wakker en zijn we ons klaar gaan maken voor de cheap road. Waar ze van alles verkochten. De naam zegt het al… lekker cheap! Hahah (hoewel dat wel tegen viel) was het wel heel leuk om dat mee te maken, er waren allerlei kraampjes waar eten gemaakt werd, zoals barbecue van kip, en varkensvlees en octopusjes.
De dag sloten we af met wat bijkomen in de Mac, en gingen we weer terug naar de campus waar we de rest ontmoeten, we hebben onze koffer uit en weer ingepakt, voor onze volgende reis naar BEIJING! De officiële geboorte plaats van de PEKING EEND!
Miranda’s weekend.
Eerst naar de dierentuin geweest met als maatje Page en de rest van de groep. Na de dierentuin ben ik eerst naar weer terug naar de campus gegaan om even spullen op te pikken. Daarna heeft Jessie Page en Miranda naar Downtown gebracht. Daar vandaan moesten we nog een uur met de metro en de bus. Onderweg kwam ik me homestaymaatje tegen, Sunny. Bij haar ging ik slapen, maar eerst gingen we eten bij haar oma, ongeveer een kilometer verderop. Dit was even slikken toen ik er was, het was in wijk waar ik anders nooit zou komen. We hebben Dumpling en tomatensoep op. Even het nieuws gekeken en we gingen naar Sunny haar huis. Dit was een heel mooi en ruim huis. Haar vader heeft zelf de inrichting ontworpen. We hebben veel gekletst over school, vakanties, reizen ect.
Zondag was de planning om naar een berg te gaan in Shanghai, samen met de studenten van optiek. Maar vanwege het slechte weer zijn de plannen gewijzigd en gingen we naar Qibao. Daar hebben we gezellig thee gedronken en veel gepraat ook hebben we nog enkele foto's gemaakt. Vervolgens zijn we terug gegaan naar de campus met de metro en de taxi.


Alex zijn weekend :
Eerst naar de dierentuin geweest met de rest van de groep. Even naar de campus geweest om spullen op te halen en daarna met Jessie en Marijke uit eten geweest in de Mercedes-benz Arena, in de buurt waar allemaal expo gebouwen staan, dit is een van de weinige gebouwen die nog in gebruik is. Andere gebouwen die voor de expo gebouwd zijn worden of zijn afgebroken en op de plek wordt nu iets anders gebouwd. Na het eten heb ik kennis gemaakt met mijn Home-stay student, Wayne en zijn we naar zijn appartement gegaan waar ik kennis heb gemaakt met zijn ouders en veel gepraat heb over Nederland en Shanghai. Rond 11 uur hebben we voetbal zitten kijken en vervolgens gaan slapen!
Zondag was de planning om naar een berg te gaan in Shanghai, samen met Lisette, Jedidjah en Miranda. Maar vanwege het slechte weer zijn de plannen gewijzigd en gingen we naar Qibao. Daar hebben we gezellig thee gedronken en veel gepraat ook hebben we nog enkele foto's gemaakt. Vervolgens zijn we terug gegaan naar de campus met de metro en de taxi.


Jazmyn en Arlisia’s weekend :
Dit weekend hadden wij de homestay bij Ruby. We zijn met Ruby en haar moeder naar hun vakantiehuisje gegaan in Suzhou. Het huis was super mooi en we sliepen daar dan ook in een kingsize bed!
Naast Ruby gingen er ook nog 4 andere Chinese nursing students mee. Na een autorit van 3 uur en aangekomen in het huisje zijn we eerst noodles gaan eten. Na de lunch zijn we naar The Tiger Hill tempel geweest. Het was echt super mooi daar en de geschiedenis erachter ook. Toen we weer in het huisje waren, heeft Ruby haar moeder uitgebreid gekookt voor ons. Dit was erg lekker en we genoten met volle teugen. In de avond hebben we gekaart en wat origami gedaan.
Na een goede nachtrust hebben we ontbeten met pannenkoeken, eieren en rijstkoekjes. Dat was erg apart maar wel lekker! In de middag hebben we met z´n alle dumplings gemaakt en uiteraard opgegeten!
Na het eten zijn we naar 2 soorten Gardens geweest. Ondanks dat het onwijs regende hebben we toch genoten.



Het onvergetelijke weekendje van Jedidjah en Lisette :
Wij zijn zaterdag naar de dierentuin geweest samen met een paar andere van de groep. Dit was erg leuk en het was heel leuk om een echte Pandabeer te zien (Aldus Lisette)! Ook was er een soort safari waar je met een bus door heen ging en dit was erg leuk!
Daarna zijn we naar de homestay gegaan. Het meisje waar we bij bleven slapen kwam ons ophalen bij de metro samen met haar zus. Eenmaal bij haar thuis aangekomen zagen we een klein maar knus huisje. Ze woonde hier met haar vader, moeder en 2 zussen. Ook hadden ze nog een hond en een kat. Haar vader had Hotpot voor ons gemaakt, dit waren stukjes vlees en groente die we niet kende dus dit was wel een aparte ervaring. Daarna zijn we nog wat spelletjes gaan doen en hierna zijn we gaan slapen. We sliepen op een zoldertje en kregen een soort slaappak van hen aan omdat het daar nog wel eens koud kon worden. Jedid had een vossenpak en Lisette kreeg een konijnpak aan. Erg leuk fotomoment. De volgende morgen kregen we een ontbijtje, met dumplings, weer eens wat anders dan brood. Daarna zijn we weer weggegaan en hebben we weer met Alexander en Miranda afgesproken. Hierna zijn we met ze alle naar een oud dorpje gegaan. Waar we wat hebben rondgelopen. Een bijzonder weekend, die we niet snel zullen vergeten!

Tara’s indrukwekkende weekend :
Zaterdag ben ik met Vicky (en haar zus Lucy) naar de Wild life animal zoo geweest en het was super gezellig. Na de zoo ben ik eerst terug naar de campus geweest om mijn spulletjes te halen om vervolgens te worden opgehaald door Vicky's moeder, tante en Lucy om uit eten te gaan bij een Japans restaurant. Dit was super leuk en ik mocht van alles bestellen. Nadat ik allang volzat ging mijn Chinese gezelschap (die minstens een kop kleiner was dan mij) gezellig nog even door. Hierna gingen we nog gezellig naar de French Concession om daar nog even lekker te gaan chocolade fonduen met allerlei lekkere hapjes, gebakjes en ijsbolletjes. Na deze lekkernijen gingen we naar het huis waar ik zou overnachten. Nadat ik mijn cadeautjes had gegeven en het Chinese gezin lekker zat te smikkelen van de stroopwafels kreeg ik mijn kamer toegewezen. Dit was een prima kamer en ben na het settelen lekker het zachte 2 persoonsbed in gekropen om te gaan slapen!
De volgende dag kon ik uitslapen tot half 10!! Nadat ik was aangekleed heb ik een heerlijk ontbijtje gehad (croissantjes met blue berry jam!). Daarna zijn we met de taxi naar Yuyuan garden gegaan en na wat shoppen werden we opgehaald door Vicky's moeder om door te gaan naar de Jingan tempel. Ook dit was indrukwekkend en erg mooi. Door mijn Chinese gezelschap werden alle gebruiken uitgelegd en verhalen verteld die hoorden bij het geloof. Na de tempel gingen we nog even naar een supermarktje met alleen maar buitenlandse spulletjes (ook Nederlandse!) om nog wat boodschapjes te doen en daarna gingen we naar huis om daar uitgebreid te gaan dineren. Na het diner kreeg ik een aantal cadeautjes en werd ik vervolgens weer terug gebracht door de hele familie!

we kruipen allemaal vroeg ons nestje in want morgen staat de wekker om 5 uur omdat we morgen ons China-reis vervolgen naar Beijing!

liefs vanuit onze warme bedjes,
de broers,
Zahra en Dewika

  • 25 November 2012 - 16:39

    Nancy:

    Nou dat zijn inderdaad hele ervaringen zeg, van jullie allemaal uiteraard ;-)
    Spannend morgen de trip naar Beijing, wel wat lange trein reis maar vast de moeite waard. Laatste week is ingegaan, voor het thuisfront erg prettig maar jullie moeten nog maar lekker genieten hoor van jullie laatste week.

    groetjes
    nancy

  • 26 November 2012 - 08:41

    Annette Van Den Berg:

    Beste studenten en Marijke,
    Ik ben wel ingebreke gebleven door niet te reageren op jullie enthousiaste verhalen. als ik dit lees weet ik weer waar we het allemaal voor doen!!
    Jullie genieten net zo van dit land en de mensen als ik. Natuurlijk ben ik jaloers dat jullie in Shanhai zitten en ik niet. Helaas!!
    Doe iedereen de hartelijke groeten die ik ken en ik hoop ze volgend jaar weer te ontmoeten, in Nederland of in China. Geniet nog even de laatste paar dagen en tot ziens in nderland.
    Groet
    annette van den Berg-Ram
    directeur Zadkine west

  • 26 November 2012 - 15:52

    Nathalie :

    Beste groep studenten!
    Als ik jullie verslagen allemaal lees denk ik weer even terug aan mijn reis vorig jaar!
    Wat een geweldige ervaring was dat!
    Geniet van jullie laatste week in China. Beijing is super, geniet ervan!
    Groetjes Nathalie (vorig jaar meegeweest naar China)

  • 26 November 2012 - 19:09

    Asje:

    Hallo projectshanghai2012 gangers,

    Het harde werk zit er op voor de studenten, Marijke jij moet nog een weekje door als begeleider, nog even volhouden collega. Deze week is in het teken van jullie reis naar Beiing met het hoogtepunt, letterlijk en figuurlijk, de Chinese muur. Ik hoop dat jullie een beetje droog weer treffen, op de kou kun je je kleden. Geniet van deze geweldige ervaring en tot ziens in Nederland.

    Liefs,
    Asje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shang

Groep studenten die naar China gaan in verband met een uitwisselingsproject om daar o.a. stage te lopen!

Actief sinds 18 Okt. 2012
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 14791

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 30 November 2012

Shanghai Exchange

Landen bezocht: